Po co w ogóle Intranet w firmie?
Czy zastanawialiśmy się kiedyś po co w firmie intranet? Czyżby komunikacja wewnętrzna, nie odgrywała tak ważnej roli w funkcjonowaniu firmy? Czy wszelkie aspekty dotyczące „poruszania się” w sferze werbalnej, nie są już tak kluczowymi sprawami?
Problem ten można utożsamić z budową dróg. Budując autostrady stawiamy na poprawę bezpieczeństwa, szybkość w komunikacji, przejrzystość i większą dostępność do miejsc docelowych. Dlatego rozwój infrastruktury drogowej jest nieunikniony, podobnie jest z systemem komunikacji wewnętrznej- Intranetem. Powyższy przykład można porównać z komunikacją wewnętrzną w firmie. Zależy nam, na tym, aby nasi pracownicy mogli się komunikować ze sobą w jak najlepszy i najszybszy sposób. Aby mogli docierać ze swoimi informacjami w konkretne miejsca, w tym przypadku do konkretnych osób. Chcemy również być konkurencyjni, poprawić dostęp do informacji, mieć szybki kontakt z klientami, jasną sytuację o funkcjonowaniu naszej firmy czy też przechowywać cenne dokumenty klientów i własne.
W czym problem? Otóż większość kadry kierowniczej nie zdaje sobie z istoty problemu komunikacyjnego w firmie, który ma istotne znaczenie. Skupiając się nad innymi problemami przedsiębiorstwa, często zapominamy o sprawach bardzo istotnych, sprawach które w kluczowy sposób mogą poprawić funkcjonowanie firmy, nie wspominając o oszczędnościach.
Badania dowodzą, iż wdrażania systemów do poprawy komunikacji w przedsiębiorstwach w naszym kraju dopiero są na etapie „raczkowania”. Niewielki procent firm posiada dobrze zaprojektowany Intranet, który sprowadza się do poprawy komunikacji w przedsiębiorstwie i przyczynia się do konkurencyjności firmy. Rozwój Intranetu w firmach jest nieunikniony. Wszelkie firmy, które w swej koncepcji działania są ukierunkowane na komunikację wewnętrzną, już dawno skorzystały z rozwiązania Intranetu. Wdrażając Intranet do swoich firm, postawiono na poprawę komunikacji, wygody i pracy. Firmy posiadające swój Intranet są także nastawione na jego rozwój i wieloletnią współpracę z firmami wdrażającymi takie rozwiązanie. Kryje się za tym pewnego rodzaju zaufanie do wdrożonego systemu, który stał się nieodłącznym elementem pracy w dniu codziennym.
Wykorzystanie Intranetu jest wszelakie, i zależy ono tylko od doświadczenia biznesowego i tego jak narzędzie do komunikacji ma zostać zaprojektowane. System Intranetowy jest ciągle rozwijany w związku zwiększającym się potrzebom biznesowym i wymaganiom klienta.
Wdrożenie Intranetu do firmy jest niewielką inwestycją, która może w znaczny sposób przynieść oczekiwane efekty. Gotowy pakiet do wdrożenia, często jest rozwijany o dodatkowe moduły i funkcjonalności, które zostały dostosowane do potrzeb klienta. Także wdrażanie i rozwój Intranetu w firmach to proces, który będzie miał miejsce w znacznej liczbie przedsiębiorstw.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.